موضوع: "بدون موضوع"

نقش ایران در حجاب تاریخ تمدن بشریت از نظر تاریخ نویس آمریکایی

به نام خدا

نقش ایران در حجاب تاریخ تمدن بشریت از نظر تاریخ نویس آمریکایی

 






بررسی پوشش بانوان ایرانی در سنگ نوشته‌ها و نقاشی‌های برجامانده از ادوار مختلف تاریخی نشان می‌دهد که پوشش زنان ایرانی حتی قبل از ورود اسلام به ایران، پوششی کامل و منحصر به‌فرد بوده است؛ به طوری که مورخ بزرگی مانند ویل دورانت - فیلسوف و تاریخ‌نگار آمریکایی- می‌نویسد: «حجاب آنچنان در ایران باستان برجسته بود که می‌توان گفت حجاب از ایران به کشورهای دیگر راه پیدا کرده است.»

__________________________
منبع: تاریخ تمدن، ج۲، ص۷۸.

 

 


نگاره هایی از زنان در تخت جمشید
https://saten.ir/146736

 

 

مجسمه زنان چادری پیش از اسلام و مسیحیت


https://tabnakbato.ir/fa/news/199074

 


تصاویر سنگ نگاره های تخت جمشید

 

https://www.mashreghnews.ir/photo/102119


ویل دورانت فیلسوف و تاریخ‌نگار آمریکایی: حجاب آنچنان در ایران باستان برجسته بود که می‌توان گفت حجاب از ایران به کشورهای دیگر راه پیدا کرده است.

روایتی جالب در مورد سرنوشت کودکان مومنان که فوت میکنند / تربیت توسط حضرت فاطمه(ع)

روایتی جالب در مورد سرنوشت کودکان مومنان که فوت میکنند / تربیت توسط حضرت فاطمه(ع)

ابوبصیر می‌گوید امام صادق (ع) فرمود إِذَا مَاتَ طِفْلٌ مِنْ أَطْفَالِ‏ الْمُؤْمِنِینَ نَادَى مُنَادٍ فِی مَلَکُوتِ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ أَلَا إِنَّ فُلَانَ بْنَ فُلَانٍ قَدْ مَاتَ فَإِنْ کَانَ مَاتَ وَالِدَاهُ أَوْ أَحَدُهُمَا أَوْ بَعْضُ أَهْلِ بَیْتِهِ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ دُفِعَ إِلَیْهِ یَغْذُوهُ وَ إِلَّا دُفِعَ إِلَى فَاطِمَةَ ع تَغْذُوهُ حَتَّى یَقْدَمَ أَبَوَاهُ أَوْ أَحَدُهُمَا أَوْ بَعْضُ أَهْلِ بَیْتِهِ فَتَدْفَعُهُ إِلَیْهِ. یعنی «هنگامی که کودکى از مؤمنان بمیرد، نداکننده‌‏اى در ملکوت آسمانها و زمین فریاد کند که فرزند فلانی جان سپرد؛ پس اگر پیش از وى پدر و مادر یا یکى از این دو یا دیگرى از خویشان مؤمن او از دنیا رفته باشد، آن طفل را به او بسپارند و اگر کسى را در آن دنیا نداشته باشد، سرپرستى او را به فاطمه زهرا (س) واگذارند و تحت نظر او پرورش یابد تا پدر و مادر یا یکى از ایشان یا بعض دیگر از خویشاوندانش باو ملحق شود و آنگاه به او بسپارند».

طبق این روایت، اگر والدین طفل از دنیا نرفته باشند، سرپرستی کودک بر عهدۀ مادر مهربان امت، یعنی فاطمه زهرا (س) است و این خود توفیقی بسیار عظیم برای آن کودک خواهد بود؛ مضاف بر اینکه تغذیۀ معنوی آن طفل را نیز آن بانوی بزرگوار بر عهده دارند. این مسئله به تنهایی مایۀ تسکین آن دسته از خانواده‌های مؤمنی خواهد بود که داغ فرزند بر دل دارند.


منبع:

بحارالأنوار، ج 5، ص293

من لا یحضره الفقیه، (شیخ صدوق) ج‏3، ص490


https://www.tasnimnews.com/fa/news/1400/01/30/2487094

https://www.isna.ir/news/93102714732

1655750554_.jpg

ماجرای شفای آنفلونزا با خواندن آیه 82 سوره اسراء قرآن مجید (در سال 1337 قمری)

ماجرای شفای آنفلونزا با خواندن آیه 82 سوره اسراء قرآن مجید (در سال 1337 قمری)

سید محمود حمیدى نقل مى کرد:
در مرض عمومى آنفلونزا (محرم 1337 هجرى قمرى ) که بیشتر اهالى شیراز، حتى من و خانواده ام ، بدان مبتلا شدیم . من از شدت مرض بیهوش شدم و در حال بیهوشى ، مرحوم سید میرزا (امام جماعت مسجد فتح ) را دیدم که در مسجد وکیل پس از نماز جماعت به یک نفر گفت :

به مردم بگو دست راست خود را بر دو شقیقه خود گذارید و آیه شریفه:

و ننزل من القرآن ما هو شفاء و رحمه للمومنین و لا یزید الظالمین الا خسارا (82 اسراء)
را هفت مرتبه بخوانید، و این آیه را بر هر که بخوانید خدا شفا مى دهد. چون به هوش آمدم این آیه شریفه را هفت مرتبه خواندم ، خدا مرا شفا داد. برخواستم و دست بر شقیقه فرزندم گذاردم او هم شفا پیدا کرد و از بستر بیمارى برخواست .

بدین ترتیب آیه را بر تمام اهل خانه خواندم همه آنان شفا یافتند. پس از آن سال هر کس از خانواده ام به سردردى ، دچار میشد، همین آیه را بر او مىخواندم ، فورا شفا مى یافت.

وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ وَلَا یَزِیدُ الظَّالِمِینَ إِلَّا خَسَارًا ﴿82﴾
و ما آنچه را براى مؤمنان مایه درمان و رحمت است از قرآن نازل مى ‏کنیم و[لى] ستمگران را جز زیان نمى‏ افزاید.

منبع: کتاب (تاثیر قرآن در جسم و جان) نوشته صالحى حاجى آبادى

lish.ir/1u49
https://library.tebyan.net/fa/Viewer/Text/151158/47

آیه اى در معالجه تب
حسن ابن طریف گفت : دو مسئله در دلم خطور کرد که خواستم به وسیله نامه از حضرت امام حسن عسگرى (ع)بپرسم . یکى درباره این که ، وقتى حضرت حجه بن الحسن (ع) قیام کند به چه نحو میان مردم حکم میکند، و مجلس حکم وى در کجا است؟ دیگرى درباره این که دوا و علاج تب (ربع ) چیست ؟ ولى سوال دوم را فراموش کردم و ننوشتم .

وقتى حضرت امام حسن عسگرى (ع ) جواب را فرستاد دیدم در آن نوشته بود حضرت حجه (ع) وقتى قیام کند، مثل حضرت داود (ع) به علم خود (و به باطن اشخاص ) در میان مردم حکم مى کند و شاهدى هم نمى خواهد.
و در ذیل آن نوشته بود. مى خواستى در مورد تب (ربع ) بپرسى و فراموش کرده بودى ، این آیه را در ورقه اى بنویس و بر شخص تبدار بیاویز، به اذن خدا (ان شا الله ) شفا پیدا میکند. و آیه این است :

یا نارکونى بردا و سلاما على ابراهیم.

حسن بن طریف مى گوید: ما به همین دستور که امام حسن (علیه السلام ) داده بودند، عمل کردیم و مریض مورد نظر خوب شد.
.
.
#آنفولانزا #آفلونزا #کرونا #کرونا_ویروس #قرآن #شفا #درمان_کرونا #کرونا_ویروس #داروی_کرونا #کتاب #تب

شهید چمران: وقتی شیپور جنگ نواخته می شود مرد از نامرد مشخص میشود!

شهید چمران: وقتی شیپور جنگ نواخته می شود مرد از نامرد مشخص میشود!

به نام خدای شنهای طبس

شهید مصطفی چمران: هنگامی که شیپور جنگ نواخته میشود، شناخت مرد از نامرد آسان میشود! پس ای شیپورچی بنواز!
.
.
.
#کرونا #ویروس #شهید_چمران #دکتر_چمران #مصطفی_چمران #دکتر_مصطفی_چمران #چ #پزشک #پرستار #کادر_پزشکی #بیمارستان #شیپور #جنگ #سرماخوردگی #عفونت_ریه #آزمایشگاه #علوم_آزمایشگاهی #تست_کرونا #علائم_سرماخوردگی #بیماری #بیماری_کرونا

1584919750_.jpg

پشت پرده ویروس دستساز کرونا چه تفکری وجود دارد؟

پشت پرده ویروس دستساز کرونا چه تفکری وجود دارد؟

به نام خدای شنهای طبس


در پژوهشگاه مطالعات انسانی و مطالعات فرهنگی ایران در مورد تفکر انحرافی یهودیان آمده است:

1.ارواح غیریهود، ارواح شیطانى و شبیه به ارواح حیوانات است. نطفه غیریهودى مانند نطفه دیگر حیوانات است.
2. بر فرد یهودى لازم است تمام کوشش خود را مصروف جلوگیرى از حیات و پیشرفت دیگر ملت ها نماید تا قدرت مطلقه تنها براى آن ها باشد … پیش از آن که یهود بر همه ملت ها پیروز شود، لازم است جنگ به حالت خود باقى باشد.
3. یهودى پیش خدا، از ملائکه بالاتر است. هرگاه غیریهودى، یهودى را بزند مثل این است که عزّت الهى را زده و مستحق مرگ خواهد بود. اگر یهودى آفریده نشده بود، برکت از زمین مى رفت و باران نمى بارید و خورشید آفریده نمى شد.
ـ فرق میان انسان و حیوان مانند فرق میان یهودى و دیگر ملت هاست. نطفه اى که دیگر ملت ها از آن آفریده مى شوند، نطفه چهارپاست.
ـ ملت هاى دیگر، مانند سگ هستند. اعیاد مقدسه براى آن ها و براى سگ ها آفریده نشده است. سگ از غیر یهودى بالاتر است; زیرا در اعیاد جایز است به سگ ها غذا دادن، اما به غیر یهودى جایز نیست.
ـ هیچ گونه خویشاوندى میان یهود و غیریهود نیست; زیرا آن ها به خرها شبیه ترند تا به انسان ها. خانه هاى غیر یهود پیش یهودیان، به منزله طویله حیوانات است. غیریهود، خوک هاى نجسى هستند که براى خدمت یهودیان آفریده شده اند.
4. افراد صالح غیریهودى را بکش و بر یهودى حرام است که غیریهودى را از مرگ و یا چاهى که افتاده نجات بدهد، بلکه سزاوار است که جلوى آن را با سنگ بگیرد.
5. بر اسرائیلى ها، کشتن و غصب کردن و دزدى نمودن مال غیر اسرائیلى جایز، بلکه واجب است.
6. املاک غیریهود مانند مال متروک است; یهودى حق دارد آن را تملّک نماید.
7. خداوند به یهودیان اجازه داده است که فراورده هاى غیریهودى را مالک شوند.
8. ما تنها ملت برگزیده خدا در زمین هستیم… خداوند به خاطر لطفى که به ما داشته است، حیواناتى از جنس انسان، که عبارت از سایر ملل باشند، براى ما آفریده و آن ها را مسخّر ما ساخته است; زیرا خداوند به خوبى مى دانسته است که ما نیازمند به دو حیوان هستیم: یک نوع حیوان لال; مانند چهارپایان و پرندگان، و یک نوع (حیوان) ناطق; مانند مسیحى ها، مسلمان ها، بودایى ها و سایر ملل از شرق و غرب. آن ها را به خاطر خدمت گذارى ما آفریده است و ما را در زمین متفرق ساخته است تا پشت هاى آنان را لگدکوب کرده و زمام اختیار آنان را در دست داشته و از فنون آنان براى منافع خود بهره بردارى نماییم.
به همین جهت است که بر ما واجب است دختران زیباى خود را به ازدواج پادشاهان، وزرا و بزرگان درآوریم و فرزندان خود را میان پیروان مذاهب دیگر داخل کرده تا در صورت مقتضى، آن ها را وادار به جنگ نموده، قدرت نهایى را در دست داشته و بهره بردارى کامل از آن ها نموده باشیم.


منبع: پژوهشگاه مطالعات انسانی و مطالعات فرهنگی

زین العابدین قربانى، اسلام و حقوق بشر، چاپ پنجم، تهران، دفتر نشر فرهنگ اسلامى، 1375، ص 321 ـ 322

http://ensani.ir/fa/article/66650/
lish.ir/1ub9
دیدگاه قرآن نسبت به یهود:

لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النّاسِ عَداوَةً لِلَّذینَ آمَنُوا الْیهُودَ وَ الَّذینَ أَشْرَکُوا؛مائده/82

به طور مسلّم دشمن ترین مردم نسبت به مؤمنان را، یهود و مشرکان خواهی یافت.


وَ قالَتِ الْیهُودُ وَ النَّصاری نَحْنُ أَبْناءُ اللّهِ وَ أَحِبّاؤُهُ؛ مائده/18

یهود و نصاری گفتند: ما فرزندان خدا و دوستان ( خاص ) او هستیم.


فَبِما نَقْضِهِمْ میثاقَهُمْ لَعَنّاهُمْ وَ جَعَلْنا قُلُوبَهُمْ قاسِیةً ؛ مائده/13

( بنی اسرائیل را ) به خاطر پیمان شکنی، از رحمت خویش دور ساختیم و دلهای آنان را سخت و سنگین نمودیم.

https://hawzah.net/fa/Magazine/View/5975/5991/62318

1584919536_.jpg