پاسخ علی داداشی برادر روح‌الله داداشی قوی ترین مرد جهان به سخنان مداخله جویانه بان‌کی‌مون رئیس سازمان ملل در مورد اعدام قاتل بی رحم

به نام خدا


در سال 1390 بعد از دستگیری قاتل روح الله داداشی و پیگیری روند دادرسی توسط مردم ایران دبیرکل سازمان ملل در دیدار با رئیس جمهور ایران در نیویورک، نسبت به اعدام یک نوجوان ابراز تاسف کرده و خواستار توجه ایران به حقوق بنیادین شهروندی و حقوق سیاسی افراد شد.علی داداشی برادر روح الله داداشی قوی ترین مرد جهان در پاسخ به وی گفت:

خانواده داداشی قلبا راضی به مرگ احدی نیست ولی ما تنها مدعیان این پرونده نبودیم و بخشی از هزاران نفر خواهان قصاص قاتل روح‌الله بودیم و در واقع ما فقط خواسته مردم را اجرا کردیم.

بر اساس احکام اسلام، مجازات کسی که مرتکب قتل شده قصاص است و در همه دنیا هم برای کسی که انسانی را به قتل می‌رساند، به نوعی مجازات مرگ در نظر می‌گیرند.

موضوع قصاص یک قاتل اصلا موضوعی سیاسی نیست و ربطی به رئیس سازمان ملل ندارد بلکه موضوعی اجتماعی و از حقوق صاحب‌دم مقتول است.

“وقتی کسی با قتل یک قهرمان جهانی که می‌توانست مددکار صدها انسان مظلوم و نیازمند باشد و نسلی با مرام پهلوانی برای کشور تربیت کند، ناجوانمردانه جان او را گرفته، ‌رئیس سازمان ملل جوابگوی عمل اوست که حالا برایش دلسوزی هم می کند؟”

علی داداشی ادامه داد: رئیس سازمان ملل از داغ خانواده داداشی یا داغ میلیون‌ها ایرانی علاقمند به یک قهرمان و داغ خانواده‌هایی خبر دارد که فرزندان عزیزشان قربانی خشونت جانیان و خلاف‌کاران می‌شوند؟

برادر قوی‌ترین مرد جهان گفت: قاتل روح‌الله نه فقط برادرم را که همه اعضای خانواده ما را کشت و خواهرانم هنوز مرگ برادرشان را باور ندارند و برای فراموشی این داغ متوسل به قرص های مسکن شده‌اند.
 
“همه مردم این جنایت هولناک را پیگیری کرده‌اند و در جریان جزئیات آن بودند و برای همین همیشه می‌گفتند که علیرضا یک قهرمان و سرمایه یک مملکت را به قتل رسانده و باید برای درس عبرت هم که شده به مجازات عملش برسد.”
علی داداشی افزود: روح‌الله شخصیتی ملی و قصاص قاتل او خواستی عمومی بود و بارها مردم تلفنی از ما خواستند رضایت ندهیم و حتی تهدید می‌کردند که اگر ما این کار را بکنیم، آنها نخواهند گذشت

“در مراسم تشییع جنازه روح‌الله، خیل عظیم جمعیت شرکت کردند و در مراسم اعدام قاتل او هم 15 هزار نفر حضور داشتند که حتی یک نفر از آنها خواهان بخشش قاتل نبود.”
 علی داداشی افزود: آقای رئیس سازمان ملل بگوید مجازات کسی که یک انسان بی دفاع را در تاریکی شب مورد حمله قرار می‌دهد و جان او را می‌گیرد و یا مجازات آنکه با سرقت به عنف به حقوق دیگران تعرض می کند یا حیثیت خانواده‌ای را لکه‌دار می‌کند، چیست؟

وی تصریح کرد: مدعیان حقوق بشر بگویند اگر قاتلی قصاص شود حقوق بشر حفظ می‌شود یا اینکه به یک جنایتکار بگویند برو زندان و 10- 15 سال آنجا مثل هتل خوش بگذران و گردن کلفت کن و بعد هم با یک عفو بیا بیرون و آزادانه در خیابان بگرد و باز جنایت کن؟

“قاتل روح‌الله قبلا در بروجرد مرتکب سرقت مسلحانه شده بود و در دادسرا پرونده داشت اما به دلیل گذشت مسئولان یا خانواده شاکی آزاد شد و به راحتی در خیابانی در کرج مرتکب قتل شد و امیدوارم این تجربه تلخ باعث تغییر در نحوه بخشش کسانی شود که در زندان‌ هستند تا هر جنایتکاری به راحتی به جامعه برنگردد.”

 

برادر قوی‌ترین مرد جهان اظهار داشت: الان اگر هزاران ملاسلطانی (قاتل روح‌الله) بمیرند، برای خانواده داداشی اثری ندارد و روح‌الله زنده نمی‌شود اما احکام جزایی اسلام حکم بازدارندگی دارند.

وی افزود: کسی که می‌خواهد مرتکب جنایتی شود باید بداند که فعل او برایش هزینه سنگینی دارد و در آن صورت قطعا به سراغ جنایت نمی رود
یکی از شبهاتی که در خصوص قصاص علیرضا مطرح شد بحث نرسیدن سن وی به سن اعدام بود اما با محاسبه سن او بر اساس ماه‌ قمری از 18 سالگی عبور کرده بود و در کشور ما هم که کشوری اسلامی است، دستور شرع مبنای محاسبه دیات و قصاص است.
وی تصریح کرد: اگر یک نفر ببیند یک فرد شرور با سلاح سرد دیگری را می‌کشد و مجازات نمی‌شود و آزادانه در خیابان می‌گردد، جری می‌شود و به جای یک چاقو و قمه چند تا از آنها را در جیب خود می‌گذارد.
http://www.rajanews.com/news/86345


http://www.farsnews.com/printable.php?nn=13900704000049

 

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.